måndag 16 februari 2009

Väderleksrapport

Ni som känner mig väl vet att en av de mest negativa sakerna i Split (enligt mig) är vädret!
Visst är det skönt med en himla massa soltimmar genom året och att man kan (mer eller mindre) gå hela vintern i en höstjacka. Men när sommaren kommer och termometern visar 30+ då går jag helst i sommaride :))
Vintern i Split är väl inte så mycket att hurra för heller. Jag vill ha kyla så det biter i kinderna men det är bara när den kalla nord-ost vinden blåser som det blir någorlunda kallt här.
Fast jag inte tycker om när det blåser gör jag ett riktigt Tom Cruise-hopp i soffan när meterologen prognoserar att borevinden ska blåsa.

Idag gick jag in på DHMZ sida, dvs kroatiska SMHI, för att se 7-dygnprognosen och ana min lycka när jag såg prognosen för onsdag och torsdag (srijeda, cetvrtak)!

VI KANSKE FÅR SNÖ!! :)))

Förmodligen blir det ingen riktig snönedebörd i Split men någon flinga kanske kommer surfandes på borevinden och letar sig ner hos oss i stan.



Jag längtar och hoppas...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tycker rätt så olika du och jag! ;-D

Tandems sa...

-> Bim: Ja, vad gäller väder iaf. :)