fredag 20 februari 2009

Mashkare!

De tjuvstartade med karnevalsfirandet på dagis. På tisdag är det ju karnevalsdag och man klär ut sig.
Många syr sina egna karnevalskläder, specielt om det är en gäng som har ett tema; typ magdansare el. dyl.
Jag är en dålig mamma som varken har tid eller ork att sy en outfit till dotra.
Eftersom varken jag eller Tihomir har vanan att klä ut oss, kan vi ju inte överföra en sådan vana till Tina. Hon får snällt se sig i köpta kläder - som inte är för dyra. Eftersom kläderna används 1-2 ggr, har vi ingen lust att lägga ut 300 kuna för en Snövit outfit el dyl av dålig kvalitet.
Därför blev Tina i år en sjuksyster. :) Inte hennes förstahandsval direkt, men det dög. Hon var nöjd.

Tjejkompisarna på dagis var getingar, häxa (min favvo :), Tingeling och så Tina.


Grabbarna var utklädda till Ninja Turtles, Läderlappen och Spindelmannen osv. Tyvärr sprang de omkring hela tiden så de fastnade inte på bild.

Jo, en sak till. I karnevalstågen finns det alltid en "filur" som heter Krnje som man likt Gävlebocken tuttar eld på. Riktigt vilken roll han har i det hela vet jag tyvärr inte... Jag kanske tar reda på det tills nästa år. :))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem vet! Hon kanske blir sjuksköterska när hon blir stor! :-)

Tandems sa...

Bim:
Nej, läkare ska hon bli! säger hennes pushiga mamma :)))