onsdag 18 februari 2009

Ja, se det snöar...

Jjjjaaaaa!!!

Det är vitt ute!!!

Och så...tyst...

Jag tror att jag är lättast klädd i Split. Alla knatar omkring i dunjackor och många i pälsmössor!! :)))
För att det har snöat lite! :)))

Tinas kommentar till snön var att det ser ut som grädde på buskarna och träden.

Utsikt från vårt sovrumsfönster. Jag har nog aldrig sett bilarna i Split köra så sakta. :)


En liten palm utanför E///


Inte ens slasket utanför Lidl störde mig.


Berget Mosor är givetvis vitt.


Utanför porten har vi en riktigt farlig isgata. Men även det är OK :)


Förmodligen skulle jag inte vara så här entusiastisk om vi hade detta väder varje dag men efter 5 år utan snö köper jag även vår isgata utanför porten. :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Otroligt! :-D

Anna-Maria sa...

Så fint med grädde på palmen!:)
Vi har 1 meter snö i Oslo. Det är precis som när vi var små. Mycket snö
kram anna-maria

Tandems sa...

Bim:
Ja visst är det otroligt! Imorse var det fläckvis med is kvar. :(

Tandems sa...

Anna-Maria:
1m snö. Vilka lyllon! :)

Anonym sa...

Hej Natalie

Visst är det någonting specielt med snön. Där nere hos Er måste det vara någonting exotisk.
Kul att hittas igen.

Anna-Lena sa...

Va du är tokig....:-)Själv börjar jag nästan gråta varje gång lappmöglet faller
Kram

Tandems sa...

Timur:
Klart det är exotiskt. Det var ju 5 år sedan den föll. Men den försvann direkt då.

Tandems sa...

Anna-Lena:
Jak inte varra tokik! :)