onsdag 6 augusti 2008

Omis

I lördags eftermiddag åkte vi till Omis. Det var meningen att vi skulle åka dit redan på morgonen för lite sol och bad men eftersom jag inte packat ner allt kvällen innan stannade vi i Split och badade här på förmiddagen, hämtade Tihomir på jobbet, tog en siesta och åkte sedan till Omis.

Mirko lovade bjuda på middag vilket jag aldrig tackar nej till. Det är skönt att slippa laga mat. Visserligen tycker jag det är kul att laga mat men på vardagarna blir det gärna stressigt eftersom det är så mycket annat som ska hinnas med och på helgerna vill jag ju umgås så mycket som möjligt med familjen...det blir inte många tillfällen över till lugn och skön matlagning fylld med inspiration. :)

Vi valde ett ställe som heter Radmanove Mlinice
http://www.radmanove-mlinice.hr i skogen vid floden Cetina eftersom de har en lekplats för barn.






De har även gott (dyrt) bröd



Maten var givetvis god



Stora barnet tyckte väldigt mycket om stället. Tihomir varnade Mirko att vattnet i floden är kallt, att han kommer få hjärtstillestånd om han badar. Vikingen Mirko trotsade badkrukan Tiho och hoppade i



Bästa badstället enligt Mirko; vattnet var uppfriskande (inte pissljumet som i havet :), det var lite strömt och bäst av allt - det var INTE salt! :)

Han ville gärna stila och dyka i när raftingflottarna drev förbi. Jag förmodar att de inte var särskilt impade för Mirko fick inga applåder. :))



På vägen tillbaka till Omis stötte vi på bergsklättrare



Inne i stan mötte vi upp med ett par kompisar och tog en fika/drink/öl. Gissa vem som drack Jäger & Red Bull?


Inga kommentarer: