torsdag 28 augusti 2008

Fotboll

Oj, vad länge sedan det var jag skrev något här. Till mitt försvar har jag att säga att vi har varit en vecka i Terme Tuhelj, ett spa nära Zagreb. Ett inlägg om det kommer någon annan dag.

Idag var jag på Poljud, fotbollsarenan, igen. Den här gången var det, tack och lov, inte Iron Maiden utan fotboll som skulle ses. Hajduk vs. Deportivo.



Hajduk hade ett bra utgångsläge: 0-0 borta i Spanien. Stadion var givetvis fullpackad!

ca 1h före avspark


ca 15min före avspark


Ni som tror att det var Tihomir jag gick med har fel. Jag tog med mig mamma! :))
Det var första gången hon var på en fotbollsmatch på en stor station och ja, hon tyckte om det. Vi får väl se om hon köper ett årskort för Bajens hemmamatcher... :)))


Den första halvtimmen var bra men tyvärr realiserade inte Hajduk de målchanser de hade. Sen orkade inte Hajduk springa mer och Deportivo utnyttjade en av sina få chanser och gjorte mål...

Torcida, Hajduks klack, sjöng och skanderade hela 90 min. Det finaste var nog sången samt namnen på de brandmän som förlorade sina liv förra sommaren när de skulle släcka en brand på en av öarna i nationalparken Kornati.



Ja visst ja, resutlatet. Matchen slutate 0-2

Inga kommentarer: