söndag 8 november 2009

Sommar, sommar, sommar

När vi i somras kom hem från Sverige laddade jag ner en del sommarpratare, eller rättare sagt deras sommarprogram de hade i P1.
Jag lyssnade på några av programmen i veckan när jag hade något tråkigt och enformigt att göra på jobbet och måste medge att tiden gick fortast när jag lyssnade på Kristian Luuk! Vad bra han är på att prata i radio! Så lätt. Så intressant och roligt.
Sämst tycker jag ofta att författarna är. Det låter som om de läser innantil, vilket de säkert gör, men de det låter alltför uppenbart - och för entonigt. Bodil Malmsten var dock OK. Hon
var jättebra på att binda ihop början och slutet av sitt program.
Kanske jag förväntar mig mer av författarna. Tycker kanske att de borde kunna prata lika bra som de skriver - fast jag vet ju att det absolut INTE är samma sak. Kan man det ena, behöver man inte kunna det andra.
Mest besviken blev jag på Jerry Williams. Han är en bra underhållare i teve och live (fast jag egentligen inte tycker om musiken han framför) men i radio var han inte bra. Han lät nästan lite tokig när han började skratta mitt i en anekdot. :)
Anders Wall och Ingvar Kamprad var inte så tokiga att lyssna på...

2 kommentarer:

Britt-Marie "Bim" Kullin sa...

Jag lyssnade bara på en enda i somras, och det var Alex Schulman. Men han var bra! Speciellt om man har läst hans bok, som han har skrivit om sin pappa.

Tandems sa...

Jag lyssnade oxå på Schulman och ja, han var bra. Jag har bara en kvar, Ola Salo, men mina hörlurar har gått sönder. :(