lördag 28 november 2009

Regnet det bara öser ner

Idag hade vi bestämt att Tina och jag skulle hälsa på hos farmor och farfar. Vi satt i bilen och skulle precis åka när de ringde och sa att det var världens oväder där, att regnet verkligen ÖSTE ner - och det ca 35 km från Split.
Eftersom det bara duggregnade i Split och jag tänkte väl how bad can it be så vi åkte i väg, trots deras varning.
Jag tror vi hann köra ca 10 km då jag var tvungen att köra vindrutetorkarna på högsta speed och jag körde i max 50km/h! Det var bara att köra av vägen, ställa sig på en av sidogatorna och vänta ut spöregnet. Jag har aldrig varit med om något sådant ösregn!!
Vi parkerade på en nerförsbacke och vattnet forsade nerför backen så snabbt och i sådana mängder att man - om man smällde upp ett kraftverk - kunnde utvinna el till hela Split!
Jag försökte fota med min mobil, men fotona är dåliga.






Inga kommentarer: