måndag 5 april 2010

Glad (NOT) Påsk

Vilken trist påsk det har varit!
För att vara riktigt ärlig så har den haft sina ljusa sidor också men vi har turats om att vara råförkylda och hängiga - och det är tyvärr det vi minns av påsken. :(
Det började med Tina som efter en dag i Jaska/Domagovic förra helgen blev så förkyld att vi stannade hemma från dagis och jobb på måndagen.
Fr o m 1:a april t o m 10:e april har Tina 4 födelsedagar att avverka. Den första gick av stapeln den 1:a april och var OK - som födelsedagar är mest; i en lekhörna i en av de två leksaksaffärer i ett köpcentrum.
Nästa födelsedag var min favorit! Den anordnades på påskafton - utomhus - i ett litet "hörn" av berget Marjan som heter Bene. Där kan man bada, spela tennis, promenera (givetvis) och leka i lekparken. Vi hade tur med vädret, lekte jättemycket och umgicks - så det var alltså en tiopoängare.
Det som inte var så kul var att jag blev förkyld där. På eftermiddagen var det bara att bädda ner sig. På påskdagen var jag lagom trevlig hos mina svärföräldrar - jag sov bort mesta av dagen...
Tihomir är den sista av oss att bli sjuk. Han har hela dagen dragits med lite feber och legat nerbäddad mest hela dagen.
Som tur var behövde jag inte laga mat idag eftersom vi fick med oss en massa rester från påsklunchen hos svärföräldrarna. :)

Inga kommentarer: