fredag 13 mars 2009

Stora tösen

Idag hade vi panerad fisk och potatissallad till middag.
Jag stod och stekte fisk och kläckte ur mig att det skulle vara gott med remuladsås. Eftersom varken Tihomir eller jag orkade gå ner till affären frågade Tihomir Tina lite på skoj om hon ville gå till affären själv och köpa remuladsås. När vi tidigare skojat så med henne har hon alltid sagt att hon är för liten att gå själv men idag när Tihomir frågade henne sa hon "OK!". Det var väl inte riktigt svaret Tihomir förväntat sig... :)
Det var bara att ge Tina en inköpslapp (till affärsbiträdet), min mobiltelefon (om hon skulle behöva fråga/meddela något) och - givetvis - pengar.
På väg till affären var det en granne som mötte Tina och eftersom grannen inte såg Tihomir eller mig frågade hon Tina vart hon var på väg alldeles själv. I bland är det bra att ha frågvisa och nyfikna grannar som "bryr sig". :)
Tina ringde ganska snabbt på mobilen och sa att de hade nog ingen remuladsås i affären. Vi sa till henne att fråga affärsbiträdet och la på.
Sen ställde vi oss i fönstret och väntade.

Och väntade.

Och...Tihomir kunde inte vänta längre. Han var precis på väg ut ur lägenheten när jag i fönstret såg vår stora tös gå hem med en påse i handen.
Hon var så stolt när hon kom hem! Det var ju första gången hon gått ENSAM till affären!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gulligt! :-)va